torsdag 3. februar 2011

Symaskin

Har bestemt meg for at nå skal jeg være litt kreativ, må finne på noe for å få ut litt rastløs energi som har samlet seg opp. Først tenkte jeg på strikking og begynte på et skjerf, men slapp desverre opp for garn. Har googlet en del, men finner ikke det garnet jeg brukte.
Det spiller egentlig ingen rolle for strikking var ikke så bra for de stive vonde fingrene mine.  Sying er nok bedre å drive med, problemet er at det er vel snart 30 år siden jeg sist sydde et plagg, og så er det dette med å finne en bra maskin. En som er solid nok til å vare til jeg trekker mitt siste åndedrag..og den må ikke være alt for komplisert.

Sitter og småflirer og tenker på min mor som hadde så mange planer om alt hun skulle sy, det ble bare med tankene. Hun tok vare på alle klær, alt ble samlet på vårt store kott. Der lå konfirmasjonsklær og annet vi ikke brukte. Når jeg spurte hvorfor hun ikke kaste alle de gamle klærene så var alltid svaret at det kunne syes om. Hennes måte å sy om et plagg på var å stå å holde plagget  og så begynte hun å plystre..da skjønte jeg at hun var igang med å "sy". 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar