lørdag 24. juli 2010

Bedre før i tiden?

Alt var så mye bedre før i tiden, ja det påstår mange jeg kjenner. Og når jeg hører slikt så grøsser jeg, greit nok at 5-øres karameller kostet 5 øre..ja jeg mener å huske at krone-isen kostet 1 krone også. Og de solgte faktisk drops til 2 øre, men det var egentlig en kjip og dritkjedelig tid.
Ukens "høydepunkt" var barnetimen på radio og dett var dett som Fleksnes sa. Maset om at alle var så snille med hverandre og folk hadde tid til å slå av en prat over en kopp kaffe osv. det tror jeg ikke noe på. Folk kjedet vel vettet av seg og hadde ikke noe annet å finne på enn å pøse kaffe og sladre. Når jeg tenker meg om så var det vel egentlig ikke en eneste nabo som fikk trå over vår dørstokk. Det er noe jeg skal komme tilbake til i et senere innegg..

Ting bedret seg litt for meg når jeg flyttet fra en trang gryte med trangsynte folk til den store byen mellom de syv fjell. Det var jo så spennende med trikk og trolleybuss og oppskjært loff osv. En familie i gaten hadde kjøpt seg TV og jeg må bare tilstå at jeg var sleip nok til å bli venn med datteren i huset.
Men tilbake til hvorfor jeg grøsser når folk sier alt var så mye bedre før. Tenk deg å leve i en tid uten pc og all slags duppeditter, joda det hender at jeg kunne tenke meg å bo på en øde øy, spesielt når jeg er stresset og drittlei. Men for meg som er så sulten på å lære alt mulig så er det en stor katastrofe når dataen streiker, får fremdeles tårer i øynene ved tanken på den gang min første maskin krasjet. Og hva i alle dager gjorde jeg egentlig før google-tiden?

Har jo perioder hvor jeg er en smule overåndelig..ikke fullt så mye som Märtha Louise riktignok, men det hender jeg må minne meg selv på at det er lurt å ha iallefall den ene foten på jorden. Tror likevel ikke at jeg hadde fått det så mye bedre om jeg hadde dradd ut i skogen og klemt et tre eller noe i den duren. Livet på landet er oppskrytt spør du meg.

1 kommentar:

  1. Herlig at du ser det slik! Glede seg over det vi har nå, istedet for å klage over det som var, det er ingen dum egenskap. :) :)

    SvarSlett